top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תרויטל רמתי

שקילה? כן או לא?

אתם מקפידים על אורח חיים בריא, שומרים על תזונה נכונה ואתם בדרך לשינוי: ) אין שום סיבה שתפקידו את מדד האושר והשמחה שלכם במכשיר הדיגיטלי הקטן הזה! השקילה האובססיבית היומיומית לא תקדם אתכם ליעד. פעמים רבות, אנשים מתוסכלים ולא מצליחים להבין איך זה יכול להיות שישנן תנודות גדולות כל כך במשקל בין יום ליום. הסיבה נעוצה בכך שהגוף שלנו עובר שינויים רבים ללא קשר לאוכל, אלה משפיעים ישירות על משקל גופנו. חשוב מאוד להסתכל על התהליך באופן רחב, מה שיאפשר תמונה מצב אמתית.

הנה כמה סיבות טובות למה לא כדאי לכם להישקל כל יום:

שקילה יומית משפיעה עליכם ברמה הרגשית התנהגותית – אם יש תוצאה חיובית, היום שלכם שמח ומאושר, אך אם התחושה של המאמץ לא מתורגמת למספר על המשקל, לא רק שהייאוש קרב, הרבה פעמים זה ינהל את כל היום שלכם, הוא ייצבע באפור וזה מסלול ישיר לאכילה רגשית.

הגוף שלנו מושפע משינויים הורמונליים – אצל נשים בזמן המחזור החודשי ישנם יותר נוזלים בגוף, אלה גורמים לעלייה במשקל (גם תהליך ביוץ יכול לגרום לתופעה דומה) זה יכול לבוא לידי ביטוי בעלייה של עד 2 ק"ג. עלייה זו תתאזן כמה ימים לאחר סיומו.

פעילות מעיים – הסובלים מעצירות צריכים לקחת בחשבון שגם לפעילות המעיים השפעה על המשקל שלנו. עצירות יכולה לבוא לידי ביטוי בקילוגרם שלם של עלייה במשקל.

ארוחה גדולה בערב לפני שקילה – אם הייתם באירוע כל שהוא, חתונה, בר מצווה, מסעדה או סתם אכלתם בבית ארוחה גדולה מאוחרת, יש סיכוי שהאוכל לא הספיק להתעכל והמשקל עשוי להראות עלייה שלא קשורה בעלייה בשומן, אלא כאמור באוכל שלא התעכל. המשקל הזה יירד אחרי יממה.

עודף מלחים – יש לנו בגוף הצטברות נוזלים הקשורה במלחים שנמצאים במזונות שונים. אם אכלתם במסעדה אסיאתית למשל, ממש לא כדאי לכם להישקל בסמיכות לארוחה. מטבח זה נשען על כמויות גדולות של מלח מה שמעודד אגירת נוזלים וכאמור משפיע לרעה על המשקל.

משקלים ביתיים דיגיטליים לא מדויקים – אפשר לעלות עליהם מספר פעמים רצוף ובכל פעם לקבל תוצאה אחרת. לפעמים ירידה קטנה לא תבוא לידי ביטוי שם. הירידה המומלצת מבחינה בריאותית היא בין 500-700 גרם בשבוע, כלומר סביב 100 גרם ביום... ייתכן שאכן תרדו 100 גרם ולא תראו זאת בשקילה היומית, אלא רק בשקילה מצטברת.

עלייה במסת שריר – תהליך המתרחש כמה שבועות לאחר שהתחלתם לעשות פעילות גופנית עצימה, יכול להביא לעלייה במשקל שהיא לא עלייה ברקמת השומן אלא בשריר.

שקילה לאחר פעילות גופנית – לא תשקף מצב אמתי מכיוון שבזמן הפעילות הגוף מאבד נוזלים וזה עשוי להראות ירידה במשקל (שתתאזן לאחר מכן).

להישקל זה לא דבר רע, אחת לזמן מה, כדי לדעת היכן אתם עומדים בתהליך. אם כבר החלטתם להישקל, עשו זאת רגע אחרי שהתעוררתם, לאחר שעשיתם צרכים, ביום קבוע שכן יש הבדלים משמעותיים בין שקילת בוקר לערב, רצוי לא ביום ראשון ותמיד על אותו המשקל.




1,475 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

コメント


bottom of page