top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תרויטל רמתי

מתכוננים לחורף

עודכן: 22 בדצמ׳ 2018




החורף כבר כאן 🌧️☂️


כשמזג האוויר קר, כדאי לחמם את הגוף גם מבפנים, כלומר להרבות באכילת מזונות מחממים ולהמעיט במקררים. חימום הגוף יחזק אותו בכלל ואת מערכת החיסון בפרט, ויתרום לעמידות גבוהה שלו בפני מחלות החורף השונות.

הנה כמה מזונות שכדאי לכם להוסיף לתפריט היומי, אלה יחזקו את המערכת החיסונית שלכם 💪


🥣 מרק עוף

הרמב"ם המליץ עליה כבר במאה ה- 12 כתרופה להתקררות, בשנים האחרונות מחקרים הוכיחו כי מרק העוף מעכב את התקדמותם של תאי הדם הלבנים לעבר מקור הזיהום ובכך מסייע במניעת שפעת.


🥕 ירקות כתומים

בטטה, גזר, דלעת... עשירים מאוד בבטא קרוטן, הידוע כתורם למערכת החיסונית ומעודד פעילות של תאי הדם הלבנים הנלחמים בחיידקים.


🥟 שום טרי

לא בכדי נקרא "האנטביוטיקה של הטבע", הוא מחזק ומחטא את המערכת החיסונית, יעיל במניעת מחלות חורף שונות.

מומלץ לחתוך אותו ולתת לו לעמוד כמה דקות כדי לשחרר את החומרים הפעילים בו.


🥦 ירקות עליים ירוקים

ברוקולי, פטרוזיליה, סלרי, שמיר, כוסברה, חסה, קייל, מנגולד... עשירים באלפא קרוטן שחשוב מאוד לתפקוד מערכת החיסון. הם גם עשירים בכלורופיל שלו סגולות ריפוי מיוחדות.


🎃 זרעי דלעת

זרעי הדלעת עשירים באבץ. האבץ הינו מינרל שמשמש כ"שוטר תנועה" של הרבה תהליכים בגוף, הוא מעורר את מערכת החיסון ומרפא פצעים. אפשר למצוא אותו גם בנבט חיטה, בסובין, באורז המלא, בשומשום, באגוזי הקשיו ובשקדים ובקטניות.


👍 כורכום

הרכיב הפעיל בכורכום קרוי כורכומין והוא נוגד חימצון ונוגד דלקת. נוגדי חימצון הם חומרים שמגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים ועל ידי כך מונעים מחלות ומגנים מסרטן.


👍 קינמון וזנגוויל (ג'ינג'ר)

שני תבלינים מחממים וממריצים. הקינמון מתאים מאוד לטיפול במצבי קור, כמו הצטננויות, צמרמורות או בעיות של כיבים במערכת העיכול, גלי חום והריון.

הזנגוויל הטרי מכיל אנזימים המסלקים נגיפים וחיידקים ומעכבים את נגיף השפעת, כמו כן יש לו השפעה משככת כאבים ומורידת חום.

מומלץ להוסיפו למרקים, לתבשילים וגם לכוס תה.


🌰 אגוזים ושקדים טבעיים

עשירים באבץ שמחזק את מערכת החיסון ומפחיתים סיכון לחלות במחלות חורף. מכילים חומרים המשפיעים על תאי מערכת החיסון שנלחמים בזיהומים. באגוזי ברזיל נמצא סלניום, מאט הזדקנות, נוגד חימצון ממדרגה ראשונה ומחזק את יכולת ייצור הנוגדנים של הגוף (יש לשים לב לא לצרוך ממנו יותר מ-2 יחידות ביום).


🥝 פירות וירקות עשירים בויטמין C

גמבה, קיווי, פירות הדר, תפוחי עץ, עגבניות... ויטמין C נחשב לנוגד חמצון טבעי וחיוני לחיזוק המערכת החיסונית. הוא מדביר חיידקים טבעי, לוקח חלק ביצירת כדוריות דם ועוזר באיחוי רקמות ומזרז ריפוי פצעים.


👍 שיבולת שועל

לחיזוק כלל מערכות הגוף - עשירה בויטמיני B.

שיבולת שועל חשובה לסובלים משינויים במצבי רוח, חרדה, דיכאון ולנדודי שינה. שיבולת שועל מצוינת למצבי מתח, לחץ, דאגנות יתר, עייפות וחולשה עצבית, נפשית ופיזית, דיכאון.

מערכת עצבים חזקה שווה למערכת חיסונית חזקה, כשהנפש מאוזנת, גם הגוף מאוזן ❤️


https://www.facebook.com/pg/effecthaimun/posts/?ref=page_internal


8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page