top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תרויטל רמתי

חשיבות סדר הארוחות

עודכן: 22 בדצמ׳ 2018

אחד העקרונות החשובים בתזונה נכונה / מאוזנת הוא סדר הארוחות. ההמלצה היא לאכול הרבה פעמים ביום כמות קטנה של אוכל, מאשר לאכול מעט פעמים ביום כמות גדולה. אנשים רבים שרוצים לרדת במשקל נוטים לחשוב: "אם אני אוכל פחות, אני ארזה יותר", "אם אני אוריד את הפחמימה מהתפריט אני אצליח יותר"... בפועל, דילוג על ארוחות לא רק שלא יגרום לנו לרדת יותר במשקל, אלא עשוי אף לגרום לעלייה במשקל!

מדוע? ✔️ שמירה על משקל גוף תקין קשורה בין היתר ברמת סוכר בדם מאוזנת. כשהאכילה שלנו לא רציפה ומסודרת, רמות הסוכר בדם שלנו משתנות כל הזמן ונעות בין רמות נמוכות מאוד לרמות גבוהות מדי. יש גם קשר למה שאנחנו בוחרים לאכול בכל ארוחה, שהרי אנחנו יכולים לאכול כל שלוש שעות שוקולד... ככל שנאכל ארוחות מאוזנות, הכוללות את כל אבות המזון ביחס מומלץ, כך נצליח לשמר את רמת הסוכר ולהיטיב עם בריאותנו ועם משקל גופנו). ✔️ רמת סוכר גבוהה בדם תעצים את התשוקה שלנו למתוק. ✔️ לגוף שלנו יש מנגנון הישרדותי קדום בו הוא מתוכנת להגן על עצמו מפני מוות ברעב. כשאכילה שלנו לא רציפה והמנגנון הזה נכנס לפעולה, התוצאה היא חסכון באנרגיה במקום שריפת אנרגיה. ✔️כשאנחנו לא אוכלים משך שעות רבות ואז אוכלים ארוחה גדולה, אנחנו נאכל בהכרח כמות גדולה משאנו זקוקים לה. בנוסף, ארוחה כזו מגדילה מאוד את נפח הקיבה, שהיא בעצם שריר, מה שיגרום לנו להזדקק בכל פעם לכמויות יותר גדולות של אוכל כדי לשבוע. ✔️ אכילת ארוחה גדולה כזו גם מעמיסה על תפקודם של איברים שונים כגון הכבד והלבלב, מה שמפחית משמעותית את היכולת של הגוף לניצול רכיבי המזון וכידוע, כל מה שלא מנוצל הולך למאגרים. ✔️ כשאנחנו לא אוכלים משך שעות, הגוף נמצא בחוסר איזון של הורמוני רעב ושובע.

לסיכום, אכילת ארוחה מאוזנת כל כמה שעות, תגביר את קצב חילוף החומרים ובכך תיטיב את שריפת הקלוריות, תשמור על רמות סוכר בדם מאוזנות, תמנע זלילה ותפחית את הכמויות שתאכלו, תצמצם את נפח הקיבה, תאפשר לגוף לנצל את רכיבי המזון ולא תשאיר לו מה לאגור... אלה יסייעו לכם לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן.

איך עושים זאת? על ידי תכנון מוקדם והתארגנות מראש... 💪❣️


https://www.facebook.com/pg/effecthaimun/posts/?ref=page_internal


13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Kommentarer


bottom of page